Din varukorg är för närvarande tom!
Företaget har sitt säte i Svanesund. Företagets postadress är Talljénvägen 9 47231 Svanesund.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett e-postmeddelande till info@grunkor.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställningar som läggs före kl 12:00 på vardagar, bearbetas och behandlas normalt sett samma dag. Stopptid är kl 12:00, beställningar som läggs efter detta klassas som att de är lagda dagen efter.
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@grunkor.se.
Vi använder Postnord som fraktleverantör om inget annat är överenskommet med dig. Din order kommer därför alltid vara spårbar.
Våra normala leveranstider är 3-5 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Vad din fraktkostnad blir vid ordertillfälle räknas automatiskt ut i kassan vid betalning. Om din beställning innehåller skrymmande varor eller överstiger ca 90kg kontakta oss gärna innan för att få fraktpris uträknat manuellt.
Paket som ej hämtats ut hos transportörens ombud eller ej kunnat levereras och kommer i retur till oss utan överenskommelse mellan kund och Grunkor by Mike, krediteras exklusive frakt och returfraktavgift (returfraktavgift är det samma som fraktpriset plus 50kr ink moms dvs fraktpriset x2 + 50kr återbetalas ej). Räkneexempel: Produkt 150kr, frakt 85kr. Vid retur räknas returfraktavgiften + 50kr av från produkten 150kr – 50kr – 85kr = 15kr ink moms att kreditera. Om returfraktavgiften + 50kr överskrider varans värde uteblir kreditering.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@grunkor.se.
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt om inget annat framgår i produktens beskrivning. Öppnade eller använda varor kan ej nyttja ångerrätten.
Du måste meddela att du ångrar dig innan du returnerar en vara via e-post. Görs inte detta nekas returen och eventuell återbetalning uteblir.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Meddelandet ska skickas till oss info@grunkor.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
Eventuella fraktkostnader återbetalas ej.
Vi godkänner inte returer som skall hämtas hos transportörens ombud eller terminal. Därför viktigt att ditt returpaket skickas med rätt frakttjänst så det levereras till vår butik
Grunkor by Mike
C/o Mikael Carlsson
Talljénvägen 9
47231 Svanesund
5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt eller felaktig vara, görs inte detta nekas returen och eventuell byte eller återbetalning uteblir.
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@grunkor.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet, om möjligt bifoga även foto eller video av felet.
Om det är synliga skador på din beställning när du mottager leveransen ska du anmäla skadan direkt både till fraktbolaget och oss.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamation av produkt som är defekt vid leverans står vi alternativt fraktbolaget för returfrakt, vid reklamation av produkt som är defekt efter användande står du för returfrakt till oss.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då tillverkare ibland gör mindre ändringar i produkter som färgdetaljer, logotyper, spännen, ringar mm. En viss färgskillnad kan även förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Utseende på förpackningar kan skilja mot vad bilden visar. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Alla våra produkter delar samma lokaler och utrymmen, vi reserverar oss därför mot att produkter kan ha spår av dofter och även spår av allergiframkallande produkter som t.ex jordnötter, djurpäls mm. Detta är ingenting som går att reklamera men du är självklart välkommen att göra en vanlig retur (se punkt 5).
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Genom att handla hos oss accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Grunkor by Mike är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Payson.
10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: Schenker, Postnord.
10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev kommer du mottaga våra nyhetsbrev som skickas ut ca 1-2 gånger per månad. Du kan när som helst avsluta din prenumeration genom att klicka på länken ”avprenumerera” längst ner i nyhetsbrevet.
10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
10.8 Ansvarig för dataskydd
Grunkor by Mike är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.